Trinidad und Tobago
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Nationales Adipositasrisiko *7,5/10This is a composite ‘obesity risk’ score (out of 10, the highest risk) based on obesity prevalence, rate of increase, likelihood of meeting the 2025 target, treatment indicator and childhood stunting levels.Adipositasrisiko bei Kindern *7/11This is a ‘risk score’ for each country’s likelihood of having or acquiring a major childhood obesity problem during the 2020s, taking account of current prevalence levels and risk for future obesity (based on stunting among infants, maternal obesity, maternal smoking, and breastfeeding rates).
Adipositasprävalenz
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Treiber
Unzureichende Aktivität
Konsum von Erfrischungsgetränken
Obstverbrauch
Gemüsekonsum
Fast-Food-Konsum
Konsum von verarbeiteten Fleischwaren
Getreideverbrauch
Depression
Angst
Wurzeln der Adipositas »
Like all chronic diseases, the root causes/drivers of obesity are complex. Select here to view 'other' root causes/drivers.Stillen
Komorbiditäten
Wirtschaftliche Auswirkungen
Richtlinien (nur in englischer Sprache verfügbar)
Contextual factors
Adipositasprävalenz
Erwachsene, 2011
Umfragetyp: | Gemessen |
Alter: | 15-64 |
Stichprobengröße: | 2700 |
Geltungsbereich: | National |
Referenzen: | Trinidad and Tobago PANAM STEPS CNCD Risk Factor Survey- Final Report, available at https://www.who.int/ncds/surveillance/steps/trinidad_and_tobago/en/ (last accessed 21.10.20) |
Wenn nicht anders angegeben, bezieht sich Übergewicht auf einen BMI zwischen 25 kg und 29,9 kg/m², Adipositas auf einen BMI über 30 kg/m². |
Erwachsene, 1999
Umfragetyp: | Gemessen |
Alter: | 20+ |
Stichprobengröße: | 803 |
Geltungsbereich: | National |
Referenzen: | Physical Activity Study unpublished CFNI. FAO Country Profile. ftp://ftp.fao.org/es/esn/nutrition/ncp/trimap.pdf |
Wenn nicht anders angegeben, bezieht sich Übergewicht auf einen BMI zwischen 25 kg und 29,9 kg/m², Adipositas auf einen BMI über 30 kg/m². |
Kinder, 2017
Umfragetyp: | Selbst berichtet |
Alter: | 13-17 |
Stichprobengröße: | 3869 |
Geltungsbereich: | National |
Referenzen: | Global School-based Student Health Survey (GSHS), available at https://www.who.int/ncds/surveillance/gshs/Trinidad_and_Tobago_2017_GSHS_FS.pdf?ua=1 (last accessed 20.11.20) |
Anmerkungen (nur in englischer Sprache verfügbar): | WHO cutoffs. |
Cutoffs: | WHO |
Kinder, 2011
Umfragetyp: | Selbst berichtet |
Alter: | 13-15 |
Stichprobengröße: | 2811 |
Geltungsbereich: | National |
Referenzen: | Global School-based Student Health Survey, Fact Sheet available at https://www.who.int/ncds/surveillance/gshs/2011_factsheet_trinidad_and_tobago.pdf?ua=1 (last accessed 25.11.20) |
Cutoffs: | WHO |
Kinder, 2009-2010
Umfragetyp: | Gemessen |
Alter: | 7-18 |
Stichprobengröße: | 2130 |
Geltungsbereich: | National |
Referenzen: | Yvonne Ann Batson, Surujpal Teelucksingh, Rohan G. Maharaj & Brian N. Cockburn (2014) A cross-sectional study to determine the prevalence of obesity and other risk factors for type 2 diabetes among school children in Trinidad, West Indies, Paediatrics and International Child Health, 34:3, 178-183, DOI: 10.1179/2046905514Y.0000000116 |
Cutoffs: | WHO |
Kinder, 2009
Umfragetyp: | Gemessen |
Alter: | 11-15 |
Stichprobengröße: | 1861 |
Referenzen: | Caribbean Food and Nutrition Institute; Pan American Health Organization (Kingston, CFNI, 2009) |
Anmerkungen (nur in englischer Sprache verfügbar): | Cut Offs Unclear |
Cutoffs: | Other |
Kinder, 1999
Umfragetyp: | Gemessen |
Alter: | 5-10 |
Stichprobengröße: | 5417 |
Geltungsbereich: | National |
Referenzen: | Guilford MC, Mahabir D, Rocke B, Chinn S and Rona R. (2001). Overweight, obesity and skinfold thicknesses of children of African or Indian descent in Trinidad and Tobago. International Journal of Epidemiology, 30: 989 - 998. |
Anmerkungen (nur in englischer Sprache verfügbar): | IOTF Cut off. Reference: Cole TJ, Bellizzi MC, Flegal KM, Dietz WH. Establishing a standard definition for child overweight and obesity worldwide: International survey. BMJ. 2000 May 6;320(7244):1240-3. |
Cutoffs: | IOTF |